das Büro
Commercieel Duits voor de Binnendienst
Commercieel Duits voor de binnendienst
Vloeiend in zakelijk Duits voor een effectieve binnendienst
Medewerkers binnendienst, orderverwerkers en sales assistenten vinden telefonisch en e-mail contact met Duitse klanten of leveranciers vaak moeilijk.
Soms gaan ze Duitse bellers zelfs uit de weg. Want ze weten niet welke woorden ze moeten gebruiken. Vaak duren de gesprekken (onnodig) lang of zijn juist te kort door de bocht. Dan ontstaan er zelfs misverstanden. Of Duitse telefoontjes worden doorgesluisd naar collega’s. Medewerkers zijn hierdoor veel tijd kwijt en kunnen niet al uw klanten bedienen. En dat kán uw bedrijf orders kosten.
Bellen met Duitse klanten is makkelijk
Wat zou het voor uw klanten betekenen wanneer uw medewerkers in vloeiend en correct Duits de bestellingen kunnen afhandelen? Wanneer zij precies weten wat ze moeten zeggen en er zelfs plezier in hebben Duitse klanten te woord te staan?
Training Commercieel Duits helpt hierbij
Wij bieden u een gestructureerde en tijdbesparende training voor binnendienst medewerkers in uw bedrijf die regelmatig telefonisch en per mail contact hebben met Duitse klanten en leveranciers. De training is zo opgebouwd dat er geen overbodige zaken worden geleerd. Uw medewerkers ontdekken hoe zij een correct Duits gesprek kunnen voeren zonder ingewikkelde naamvallen te moeten leren. Dat levert uw bedrijf geld op en maakt het voor uw medewerkers weer leuk.
Training Commercieel Duits geeft structuur en tips waarmee uw medewerkers vlot en correct telefoongesprekken in het Duits leren voeren.
Tijdens de training oefenen uw medewerkers veelvoorkomende gesprekken. Ze maken een overzicht van woorden en zinnen die ze zelf vaak gebruiken. Een kaartsysteem helpt hen bij het leren van deze standaardzinnen. Daarnaast krijgen ze woordenlijsten en kaarten als naslagwerk mee naar hun werkplek.
Maatwerktrainingen Duits
Deze taaltrainingen zijn op maat gesneden. Dit houdt in dat de taalcursus volledig wordt afgestemd op uw bedrijf en uw medewerkers. Individueel of in groepsverband met meerdere medewerkers van uw bedrijf. Zowel beginners als gevorderden. Natuurlijk wordt de inhoud van de taaltraining Duits toegespitst op de branche waarin u werkzaam bent, en op de functie van de desbetreffende medewerker(s).
Meedoen aan deze training kan uw medewerkers het volgende opleveren:
- Ze handelen gesprekken met uw Duitse klanten snel en zelfverzekerd af.
- Ze bevestigen op correcte wijze bestellingen.
- Ze geven voorraad en levertijd moeiteloos door of vragen er zelf naar.
- Ze beantwoorden soepel vragen naar prijzen en prijslijsten, en geven gewijzigde levertijden door.
- Ze handelen eventuele klachten af zonder een collega in te schakelen.
- Ze kunnen de opbeller doorverbinden of doorgeven dat een collega met vakantie of in bespreking is.
- Kortom: ze doen hun werk beter én met plezier.
Hier een greep uit de (enthousiaste!) reacties van deelnemers aan eerdere workshops:
“Ik vond het moeilijk om telefoongesprekken met de collega’s in Duitsland te voeren. Een bestelling plaatsen gaf bijvoorbeeld problemen. Mijn werkgever vond het ook belangrijk dat wij professioneler kunnen reageren op telefoontjes.
De training was erg leerzaam, wij hebben de gesprekken vaak geoefend. Ik voel me nu veel zekerder en ren niet meer weg als een Duitse collega belt maar pak dan gewoon de telefoon op. De training heeft mijn veel zelfvertrouwen gegeven.”
Adri van Enk, Commercieel medewerkster, Triflex BV
“De gesprekken met de Duitse klanten liepen voor begin van de training erg slecht. Mijn baas vond dat ik hier iets aan moest doen. Daarom heb ik deze training gevolgd.
Ik heb de training heel goed ervaren, na de eerste les was al een duidelijke verbetering te horen. Ik herken nu veel fouten die ik maakte.
De training was een goed begin voor mijn verdere ontwikkeling wat betreft het Duits. Ik zal altijd blijven communiceren met klanten in mijn werk. Nu heb ik de bouwstenen gekregen waarmee ik verder kan bouwen. Bedankt!”
Desiree Pluijgers, Commercieel medewerkster, Grootendorst Banket
Das Büro – Duits voor bedrijven heeft al tientallen Nederlandse bedrijven en hun medewerkers geholpen om hun zakelijke communicatie te verbeteren. Cursisten leren in korte tijd hoe ze – zonder ingewikkelde grammaticaregels – Duits kunnen spreken en schrijven, waardoor hun motivatie en productie omhooggaat, en hun werk weer leuk wordt.
Wat betekent dit voor u?
- De trainingen vinden plaats in kleine groepjes of op individuele basis.
- De woordenschat die wordt behandeld tijdens de training is toegespitst op uw werkzaamheden en uw branche en wordt systematisch genoteerd en verwerkt zodat uw “persoonlijk woordenboek” ontstaat.
- De trainingsmap staat ook na de training als naslagwerk ter beschikking.
- De trainingen zijn in-company, als uw bedrijfspand geschikte ruimtes heeft. Dit bespaart u en uw medewerkers kostbare reistijd.
- Elke bijeenkomst wordt genotuleerd, waarbij de resultaten worden gebruikt ter voorbereiding van de volgende bijeenkomst.
- Wij hanteren gevarieerde en dynamische werkvormen, zoals oefeningen, rollenspellen en discussies.
Afhankelijk van uw wensen besteden wij aandacht aan Duits spreken, schrijven (bijvoorbeeld van e-mails), lezen en het opbouwen van een vakspecifieke woordenschat om vakkundig zakelijke gesprekken in het Duits te voeren.
Bonus
Als bonus ontvangen de deelnemers een e-book met talrijke tekstbouwstenen voor de meest voorkomende zakelijke e-mails.
Meer informatie over het E-book.
Voor wie bestemd
De maatwerk taaltrainingen Duits worden altijd afgestemd op de deelnemers en zijn dus geschikt voor alle medewerkers van uw bedrijf. Zowel beginners als gevorderden kunnen hun taalkennis opbouwen of uitbreiden en opfrissen. Alle programma’s zijn geschikt voor een individuele training of een groepscursus met meerdere medewerkers van uw bedrijf.
Wilt u meer weten? Ik kom graag bij u langs om vrijblijvend uw wensen te bespreken.
Twijfelt u over welk programma voor u geschikt is? Maak dan direct een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek. Daarin bespreken we wat nodig is voor uw specifieke bedrijf en branche, en hoe ik u kan helpen bij het zelfverzekerd leren communiceren in het Duits.
Heeft u vragen die u eerst telefonisch of per e-mail wilt stellen? Dat kan natuurlijk ook. U kunt bellen met 020-4860481 of mailen naar info@duitsvoorbedrijven.nl .

Ruxshin Bischoff
Neem contact op of bel 020-48 60 481
Ontvang het gratis e-book:
Succesvolle Sales in het Duits
In 5 stappen naar een geslaagd verkoopgesprek met een Duitse klant.
Een training voor salesmanagers en verkopers die meer resultaat willen halen uit het verkoopgesprek.
Duits online: zakelijke e-mails schrijven
Download de gratis e-cursus.
Gratis 6-delige e-cursus voor medewerkers die regelmatig e-mails in het Duits moeten schrijven
Voor artikelen en tips over zakelijk Duits lees onze blog!
Is dit programma geschikt voor u (en uw collega’s)?
Vraag een (vrijblijvend) adviesgesprek aan via info@duitsvoorbedrijven.nl
of 020 – 48 60 481.
Gratis adviesgesprek taaltraining
Alle programma’s van Das Büro ondersteunen u en uw medewerkers bij het moeiteloos voeren van zakelijke Duitse gesprekken zodat u een professionele indruk maakt bij uw Duitse contacten.
Twijfelt u over welk programma voor jullie geschikt is? Maak dan direct een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek. Daarin bespreken we wat nodig is voor uw specifieke bedrijf en branche, en hoe Das Büro u kan helpen bij het zelfverzekerd leren communiceren in het Duits.
Meer informatie.
Geeft u leiding aan medewerkers van verschillende afdelingen? Ook dan nodig ik u van harte uit voor een adviesgesprek. Ik denk graag mee over een training voor het hele bedrijf zodat alle medewerkers vertrouwen ontwikkelen in hun Duitse communicatie.
U krijgt in elk geval:
- Mijn deskundige visie als ervaren taaltrainer.
- Praktische tips om met meer vertrouwen te spreken.
- Concrete vervolgstappen om snel correcte Duitse gesprekken te voeren.