das Büro
Aanbod taalcursus
Gecombineerde taal/verkooptrainingen voor betere bedrijfsresultaten en zelfverzekerde medewerkers
Zaken doen in het Duits
Laat de taal geen barrière zijn!
Das Büro verzorgt Duitse taaltrainingen en verkooptrainingen die u en uw medewerkers helpen om succesvol op de Duitse markt te opereren.
De trainingen zijn gericht op management, salesmedewerkers, verkopers in de buitendienst en commerciële medewerkers van de binnendienst. Zij leren met meer vertrouwen te communiceren zodat ze meer resultaat halen uit hun (verkoop)gesprekken, schriftelijke communicatie en beurspresentaties.
- Succesvolle Sales in het Duits. Exclusief programma voor management, accountmanagers en salesmedewerkers die willen excelleren als verkopers.
- Online training commercieel Duits voor de binnendienst.In 8 stappen naar makkelijke gesprekken en correcte e-mails met Duitse klanten.
- Beurstraining voor medewerkers die meer opbrengst op Duitse vakbeurzen willen halen.
- Meer inzicht in de Duitse zakelijke cultuur. Eendaags seminar over het soepel overbruggen van zakelijke cultuurverschillen.
- In company taaltrainingen voor commerciële medewerkers die Duitse klanten professioneel te woord willen staan en hun buitendienstcollega’s goed willen ondersteunen.
I.v.m. de Corona-maatregelen vinden alle trainingen op dit moment online plaats.
“Eindelijk eens een taalcursus die niet uitgaat van een bedachte leermethode maar vanuit de specifieke behoefte binnen een bedrijf. Das Büro is met diverse afdelingen en kennisniveaus aan de slag gegaan en is er op een fantastische manier in geslaagd om iedereen die leerstof te geven waaraan behoefte was en direct resultaat mee kon worden behaald. De pragmatische en professionele benadering was een verademing!”
Arie van Vliet, directeur Gouda Vuurvast Services BV
Taaltraining: i.v.m. Corona online
‘Succesvolle Sales in het Duits’
Exclusief programma voor verkopers en salesmedewerkers die willen excelleren als verkopers.
- Houd rekening met cultuurverschillen en ga van lead naar afspraak door trefzekere commerciële opvolging.
- Voor salesmedewerkers en verkopers die hun verkopen op een hoger niveau willen brengen door professioneel en zelfverzekerd hun verkoopgesprekken te voeren.
- Voor verkoopmedewerkers en directieleden die hun product, dienst of organisatie overtuigend willen presenteren bij Duitse klanten.
“Wij zijn op dit moment bezig met een uitbreiding van onze bedrijfsactiviteiten op de Duitse markt. Ik heb daarom een training van meerdere weken gevolgd die ik als zeer positief en uiterst nuttig heb ervaren. De methodiek en de wijze van lesgeven zijn zeer sterke punten. De volledige toespitsing op mijn werkzaamheden was indrukkwekkend. Mijn Duits is in woord en geschrift duidelijk verbeterd. De hulpmiddelen voor het schrijven van e-mails zijn in de praktijk zeer waardevol. Daarnaast zijn de aangeboden methodes een grote steun om de kennis bij te houden en uit te breiden.”
Arjan Teunissen, marketeer/verkoop, Zorge Industries BV
Lees hier meer over dit programma.
Dit programma is niet geschikt voor iedere verkoper of salesmedewerker.
Succesvolle Sales in het Duits is een intensieve training en gaat veel dieper dan een ‘gewone’ Duitse taalcursus of een algemene verkooptraining. De training is specifiek ingericht voor resultaatgericht verkopen op de uitdagende Duitse markt, en stelt daardoor ook hoge eisen aan de deelnemers. Omdat deelnemers met praktijkcases werken is ruime ervaring in verkoop een voorwaarde voor deelname.
De training is daarmee zeer geschikt voor leden van uw salesteam die bereid zijn om in hun professionele ontwikkeling te investeren en hun Duits op een hoger niveau te brengen. Zeker wanneer ze ervan overtuigd zijn dat zij door beter Duits te spreken en te schrijven klantrelaties beter kunnen onderhouden, nieuwe klanten sneller kunnen overtuigen van hun dienst of product en zo meer omzet kunnen maken.
Wanneer u er zeker van wilt zijn dat uw medewerkers baat hebben bij deze training, maak dan direct een afspraak voor een (vrijblijvend) adviesgesprek. Daarin bespreken we wat nodig is voor uw specifieke bedrijf en branche, en hoe ik u kan helpen om uw medewerkers bij de volgende stap in hun verkoopcarrière.
Is deze training geschikt voor u? Stuur een mail naar: info@duitsvoorbedrijven.nl of bel 020-4860481.
Online training
Commercieel Duits voor de binnendienst
In 8 stappen naar makkelijke gesprekken en correcte e-mails met Duitse klanten.
Duitse klanten vakkundig te woord staan
Je werkt als salesassistent of administratief medewerker verkoop. Je spreekt regelmatig Duitse klanten of leveranciers en wilt hen ook in het Duits goed en klantvriendelijk te woord kunnen staan.
Als contact met Duitse klanten bij je werk hoort, wil je dat ook graag goed doen. Makkelijk op de juiste woorden komen en vertrouwen in wat je zegt, hoort daarbij. Want je wilt klachten netjes afhandelen en bellers vlot doorverwijzen naar een collega.
En omdat het in Duitsland soms nét even anders gaat, wil je ook weten waar je op moet letten in de communicatie. Zodat het ook echt klantvriendelijk is wat je zegt en mailt. En je – net als in het Nederlands – niet zo hoeft na te denken over de taal.
“De gesprekken met de Duitse klanten liepen voor begin van de training erg slecht. Mijn baas vond dat ik hier iets aan moest doen. Daarom heb ik deze training gevolgd. Ik heb de training heel goed ervaren, na de eerste les was al een duidelijke verbetering te horen. Ik herken nu veel fouten die ik maakte. De training was een goed begin voor mijn verdere ontwikkeling wat betreft het Duits. Ik zal altijd blijven communiceren met klanten in mijn werk. Nu heb ik de bouwstenen gekregen waarmee ik verder kan bouwen. Bedankt!” Desiree Pluijgers, Commercieel medewerkster, Grootendorst Banket
Lees hier meer over dit programma.
Duits voor medewerkers binnendienst is een online training, speciaal voor salesmedewerkers, verkopers en salesassistenten in de binnendienst. Ze willen hun (telefoon)gesprekken met Duitse klanten beter en met meer gemak voeren omdat zij weten hoe belangrijk het is om hen in het Duits te woord te staan. Zowel telefonisch en per mail, als in live gesprekken.
De training is bedoeld voor beginners én voor medewerkers die hun kennis willen opfrissen.
Is deze training geschikt voor u? Stuur een mail naar: info@duitsvoorbedrijven.nl of bel 020-4860481.
Workshop
‘Meer succes op een Duitse beurs’
Beurstraining voor salesprofessionals
- Haal meer rendement uit uw beursbezoek
- Gebruik uw tijd effectief
- Geef een overtuigende Duitse pitch van uw product, dienst of bedrijf
- Gebruik de juiste woorden voor een professionele indruk
- Voorkom valkuilen en blunders door kennis van de cultuurverschillen
Voor wie?
De beurstraining is een gecombineerde taal/verkooptraining voor sales- en accountmanagers en teamleiders van verkoopteams die meer omzet uit een beursbezoek willen halen en hun zakelijk Duits doelgericht willen opbouwen en verbeteren.
Workshop
‘Meer inzicht in de Duitse zakelijke cultuur’
Eendaags seminar over het soepel overbruggen van cultuurverschillen bij het zakendoen met Duitsland voor management, sales- en accountmanagers en teamleiders van verkoopteams.
Weten waarom uw Duitse gesprekspartner doet zoals hij of zij doet, is een belangrijke factor voor verkoopsucces. Toch zijn veel verkopers zich hier niet van bewust.
- Vergroot uw kennis over zakelijke cultuurverschillen
- Ontdek hoe u uw Duitse klant zo goed mogelijk helpt
- Verwerf kennis over de Duitse bedrijfscultuur
- Positioneer uw product ‘op Duitse wijze’
- Verhoog rendement salesgesprekken met Duitse klanten
Taalcursus: i.v.m. Corona online
‘Commercieel Duits voor de binnendienst’
Vloeiend in zakelijk Duits voor een effectieve binnendienst
Medewerkers binnendienst, orderverwerkers en sales assistenten vinden telefonisch en e-mail contact met Duitse klanten of leveranciers vaak moeilijk.
Soms gaan ze Duitse bellers zelfs uit de weg. Want ze weten niet welke woorden ze moeten gebruiken. Vaak duren de gesprekken (onnodig) lang of zijn juist te kort door de bocht. Dan ontstaan er zelfs misverstanden. Of Duitse telefoontjes worden doorgesluisd naar collega’s. Medewerkers zijn hierdoor veel tijd kwijt en kunnen niet al uw klanten bedienen. En dat kán uw bedrijf orders kosten.
Training Commercieel Duits geeft structuur en tips waarmee uw medewerkers vlot en correct telefoongesprekken in het Duits leren voeren.
Tijdens de training analyseren en standaardiseren uw medewerkers veelvoorkomende gesprekken. Ze maken een overzicht van woorden en zinnen die ze zelf vaak gebruiken. Een kaartsysteem helpt ze bij het leren van deze standaardzinnen. Daarnaast krijgen ze woordenlijsten en kaarten als naslagwerk mee naar hun werkplek.
Meedoen aan deze training kan uw medewerkers het volgende opleveren:
- Ze handelen gesprekken met uw Duitse klanten snel en zelfverzekerd af.
- Ze bevestigen op correcte wijze bestellingen of vragen zelf om een bevestiging.
- Ze geven voorraadbestanden en levertijd moeiteloos door of vragen er zelf naar.
- Ze beantwoorden soepel vragen naar prijzen en prijslijsten, en geven gewijzigde levertijden door.
- Ze handelen eventuele klachten af zonder een collega in te schakelen.
- Ze kunnen de opbeller doorverbinden of doorgeven dat een collega met vakantie of in bespreking is.
Kortom: ze doen hun werk beter én met plezier.
Meer informatie over deze effectieve training vindt u hier.
Ontvang het GRATIS e-book
Zo zorgt u ervoor dat u in de agenda van uw Duitse klant komt!
Speciaal voor u en uw medewerkers heeft Das Büro het e-book ‘7 tips om succesvol afspraken te maken met Duitse klanten’ ontwikkeld. Dit gratis e-book bevat vele nuttige Duitse zinnen die u direct kunt gebruiken om afspraken te maken met uw Duitse klanten.
Afspraken maken in het Duits – het hoort erbij als u zaken doet met Duitse bedrijven.
Veel verkopers en commerciële medewerkers zien enorm op tegen gesprekken met Duitse klanten en prospects. Vooral omdat ze bang zijn om ’stomme fouten’ te maken.
Toch is het maken van zakelijke afspraken met Duitsers makkelijker dan u denkt. Als u zich maar even voorbereidt op het gesprek zodat u weet wat u moet zeggen.
U ontvangt ook mijn waardevolle adviezen over zakelijk Duits leren zonder ingewikkeld te doen – einfach und schnell.
Uw gegevens worden niet aan derden doorgegeven. Afmelden is makkelijk.
Das Büro – Duits voor bedrijven heeft al tientallen Nederlandse bedrijven en hun medewerkers geholpen om hun zakelijke communicatie te verbeteren. Cursisten leren in korte tijd hoe ze – zonder ingewikkelde grammaticaregels – Duits kunnen spreken en schrijven, waardoor hun motivatie en productie omhooggaat, en hun werk weer leuk wordt.
Aanmelden
Meld u en uw medewerker(s) aan voor een programma zodat u ook leert om uw bedrijf snel en met gemak professioneel te vertegenwoordigen.
Maak een afspraak voor een (vrijblijvend) adviesgesprek !
Daarin bespreken we wat nodig is voor uw specifieke bedrijf en branche, en hoe ik u kan helpen bij het zelfverzekerd leren communiceren in het Duits.
Zodra ik uw bericht heb ontvangen neem ik z.s.m. contact met u op om een afspraak te maken. Heeft u vragen die u eerst per e-mail wilt stellen? Dat kan natuurlijk ook: mail naar info@duitsvoorbedrijven.nl of bel 020-4860481 en u krijgt zo snel mogelijk antwoord.

Ruxshin Bischoff
Neem contact op of bel 020-48 60 481
Ontvang het gratis E-book:
Gratis adviesgesprek taaltraining
Alle programma’s van Das Büro ondersteunen u en uw medewerkers bij het moeiteloos voeren van zakelijke Duitse gesprekken zodat u een professionele indruk maakt bij uw Duitse contacten.
Twijfelt u over welk programma voor jullie geschikt is? Maak dan direct een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek. Daarin bespreken we wat nodig is voor uw specifieke bedrijf en branche, en hoe Das Büro u kan helpen bij het zelfverzekerd leren communiceren in het Duits.
Geeft u leiding aan medewerkers van verschillende afdelingen?Ook dan nodig ik u van harte uit voor een adviesgesprek. Ik denk graag mee over een training voor het hele bedrijf zodat alle medewerkers vertrouwen ontwikkelen in hun Duitse communicatie.
U krijgt in elk geval:
- Mijn deskundige visie als ervaren taaltrainer.
- Praktische tips om met meer vertrouwen te spreken.
- Concrete vervolgstappen om snel correcte Duitse gesprekken te voeren.
Succesvolle Sales in het Duits
In 5 stappen naar een geslaagd verkoopgesprek met een Duitse klant.
Een training voor salesmanagers en verkopers die meer resultaat willen halen uit het verkoopgesprek.
Garantie
Voor alle trainingen en workshops geldt: als uw medewerker niet tevreden is over de training, kan hij of zij dit melden na afloop van de eerste bijeenkomst. Dan wordt onder teruggave van het materiaal het cursusgeld teruggestort, m.u.v. de administratiekosten
Aanmelden
Dat kunt u doen via info@duitsvoorbedrijven.nl of 020-4860481. Alle programma’s en workshops kunt u ook exclusief voor uw bedrijf boeken.
Hier een greep uit de reacties van deelnemers aan eerdere taalcursussen:
“Ik vond het moeilijk om telefoongesprekken met de collega’s in Duitsland te voeren. Een bestelling plaatsen gaf bijvoorbeeld problemen. Mijn werkgever vond het ook belangrijk dat wij professioneler kunnen reageren op telefoontjes. De training was erg leerzaam, wij hebben de gesprekken vaak geoefend. Ik voel me nu veel zekerder en ren niet meer weg als een Duitse collega belt maar pak dan gewoon de telefoon op. De training heeft mijn veel zelfvertrouwen gegeven.” Adri van Enk, Commercieel medewerkster, Triflex BV
“De gesprekken met de Duitse klanten liepen voor begin van de training erg slecht. Mijn baas vond dat ik hier iets aan moest doen. Daarom heb ik deze training gevolgd. Ik heb de training heel goed ervaren, na de eerste les was al een duidelijke verbetering te horen. Ik herken nu veel fouten die ik maakte. De training was een goed begin voor mijn verdere ontwikkeling wat betreft het Duits. Ik zal altijd blijven communiceren met klanten in mijn werk. Nu heb ik de bouwstenen gekregen waarmee ik verder kan bouwen. Bedankt!” Desiree Pluijgers, Commercieel medewerkster, Grootendorst Banket
“Ik heb aan de training deelgenomen omdat mijn Duits niet voldoende was om met de Duitse klanten te spreken. Ik heb de training als zeer prettig ervaren. We hebben precies die Duitse zinnen geleerd en besproken die ik op mijn werk nodig heb. Doordat we een kleine groep waren, kreeg iedereen ook nog persoonlijke aandacht. Ik kan nu veel makkelijker met onze Duitse klanten praten.” Dorsila Manuhutu, Commercieel medewerkster binnendienst, Riviera Slaapcomfort